Ne reprezintă, i se spune poartă de intrare în oraș, punct turistic, ori, așa cum pretind mulți, carte de vizită. Gara din Târgu Jiu este simblul unei părți de Românii care trăiește într-o hibernare socială de aproape 30 de ani. O lume uitată în bârlogul vremurilor.
Gara din Târgu Jiu cade în capul oamenilor. La propriu. Bucăți din clădire s-au desprins, iar pericolul pândește orice persoană care se află în zona de risc. Dincolo de aspectul deplorabil pe care îl căpătase clădirea, astăzi a devenit pericol public. Imobilul aparține Căilor Ferate Române, iar povestea reabilitării și modernizării se tot spune de prin 2011. Călătorii privesc și nu știu ce să zică: unii se revoltă, alții ridică din umeri, nu trebuie uitați nici cei ce spun că peste tot e așa. Iar gara cade. O bucățică azi, una mâine, cartea de vizită ne dă cu cărămizile în cap.
Teoretic, problema se va rezolva până în 2020. Societatea Națională a Căilor Ferate Române a demarat un program de reabilitarea a clădirilor destinate călătorilor din stații. Gara Târgu Jiu a fost inclusă în cele 47 de imobile care vor primi finanțare europeană până în 2020, bani pentru reabilitare și modernizare. CFR a modernizat astfel de clădiri, unele sunt prinse deja în lucrări, dar la Târgu Jiu mai este de așteptat. Gara orașului a fost lăsată pe ultima linie, alături de suratele din orașe precum Alexandria, Sinaia, Bușteni, Valea lui Mihai, Făgăraș, Războieni, Teiuș, Salonta, Orșova sau Petroșani. Autoritățile locale nu pot interveni, proprietarul este altul. Totuși, municipalitatea târgujiană a dat o mână de ajutor când s-a putut. Nici ceas funcțional nu avea gara, iar situația de la WC-ul public al CFR-ului este mai tot timpul reclamată de cetățeni. Promisiuni au fost multe, prin anul 2011 un șef din CFR-ul local vorbea despre condiții europene și un lift care să urce spre sălile de așteptare. Senatorul Florin Cârciumaru, în calitate de primar al municipilui Târgu Jiu, a spus și el destule. S-a vorbit despre preluarea imobilului, poezii în prag electoral, însă cea mai realistă declarație a vizat posibila începere a lucrărilor în anul 2016. ”Am purtat discuții cu domnul ministru de la Transporturi și alături de alte patru clădiri din țară, Gara Târgu Jiu face parte dintr-un program european. Dumnealor nu s-au gândit când vor da drumul la program, însă sperăm că spre 2016 vor începe lucrările”, spunea, în septembrie 2015, fostul primar al Târgu Jiului, Florin Cârciumaru. Vorbe, iar poarta noastră se arată bătrână, roasă de vremuri și schilodită de impotetența veacurilor scurse peste 1990.
Galerie foto: