Modernizarea căii ferate București-Craiova intră în linie dreaptă, anunță clubferoviar.ro. Ministerul Transporturilor a făcut publice două proiecte de Hotărâri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, care prevăd că pe majoritatea traseului se va putea circula în viitor cu o viteză cuprinsă între 160 și 200 km/oră.
În Nota de fundamentare a unuia dintre proiecte se menționează că se urmărește atingerea unui procent de 60,37% din lungimea totală a traseului pe care se va putea circula în viitor cu viteza maximă de 200 km/oră. Această viteză este permisă de geometria traseului și a dispozitivelor de linii din stații pe o lungime de 57,67 km, din totalul de 95,5 km ai traseului.
Pe de altă parte, viteza de 160 km/oră este permisă de geometria traseului și a dispozitivelor de linii din stații pe o lungime de 28,25 km din totalul de 95,5 km ai traseului, adică 29,57% din total.
”Astfel, din lungimea totală a traseului, viteza de circulație cuprinsă între 160-200 km/oră se atinge pe o lungime totală de 85,92 km, reprezentând cca 90% din traseu, iar sistematizarea stațiilor se face pentru viteza de circulație maximă permisă de geometria traseului proiectat”, se precizează în document.