Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat, pe parcursul anului 2023, marile lanţuri de magazine cu 89 milioane de lei, se arată într-un bilanț al instituției.
Potrivit datelor ANPC, retailerul Lidl a fost sancționat contravențional cu cele mai mari sume, respectiv un total de 24,9 milioane de lei. Acesta a fost urmat de Profi cu 17,9 milioane de lei, Penny – 13,4 milioane de lei, Kaufland – 11,2 milioane de lei, Mega Image – 9,8 milioane de lei, Carrefour – 7,1 milioane de lei, Auchan – 3,2 milioane de lei, Metro – 935.000 de lei, iar Selgros a fost amendat anul trecut cu 572.000 de lei
Cât privește numărul acţiunilor de control, pe primul loc se situează Profi, cu 1.714. Privitor la numărul de amenzi, cele mai multe a primit Lidl, cu 2.282. La Auchan a fost înregistrată ce mai mare valoare a produselor oprite definitiv de la comercializare, 7 milioane de lei. Profi este pe primul loc la numărul de opriri temporare a prestării serviciului, cu 167.
„Vreau să înţelegeţi că acţiunile sunt raportate la numărul punctelor de lucru. Pentru a stabili profilul contravenţional al unui operator economic în opinia noastră trebuie să verifici jumătate plus unul dintre numărul punctelor de lucru ale acestuia. Asta pentru a nu spune <<a ştii că în judeţul cutare avem probleme, dar restul toate perfecte>>. Şi atunci acţiunile se desfăşoară la nivel naţional. Acestea se fac pe rând pentru a se stabili clar ce abateri sunt în general la nivel naţional”, a precizat Horia Constantinescu, șeful ANPC.