Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027), a primit acordul de mediu, informează Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM).
„Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menţionat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a României asigurând conexiunea cu statele vecine în condiţii sigure şi operaţionale”, a precizat, într-un comunicat, Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.