Nu mai puțin de 62 de trenuri noi(rame electrice regionale RE-R) noi, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane şi regionale vor fi distribuite de către CFR Călători pe baza contractelor de servicii publice.
Deși operatorul feroviar investește masiv în rame pentru transportul călătorilor, aceasta nu vor deservi rute din Oltenia, implicit din Gorj.
Contractul este împărţit în trei loturi, respectiv: Lotul 1 – 20 de rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti N – Ploieşti S – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1,045 miliarde de lei şi 1,34 miliarde de lei, fără TVA;
Lotul 2 – 23 de rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1,209 miliarde de lei şi 1,555 miliarde de lei, fără TVA;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti N – Ploieşti V – Braşov, Bucureşti N – Roşiorii, Bucureşti N – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti, cu o valoare estimată între 984.207.051 de lei şi 1,256 miliarde de lei, fără TVA.
Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Operaţional Transport (POT) pentru perioada 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.