Președintele PNL Gorj, Ion Iordache, a investit o sumă serioasă, la acest început de an, pentru reclamă Facebook, prin care să se promoveze electoral. Mai exact, 42.463 de lei, în trei luni, pentru 382 de anunțuri.
”Partidele au cheltuit pe Facebook peste trei milioane lei prin pagini oficiale sau ale membrilor/candidaților/aleșilor de la nivel local sau central, în primele trei luni ale acestui an.
Pe lângă aceste cheltuieli, prin Facebook s-au promovat de aproape încă 600 mii de lei publicații online, organizații neguvernamentale sau alte entități, prin reclame marcate ca politice/electorale/sociale.
Peste 75% din bani (2,4 mil) au fost cheltuiți de către USR, PNL (câte 700 mii lei), PSD (650 mii lei) și AUR (325 mii lei)”, anunță Expertforum.ro.
Cheltuielile totale însumate ale celor patru partide nu au crescut față de aceeași perioadă a anului trecut. Punctual, cheltuielile PNL au crescut, iar cele ale paginilor asociate USR au scăzut. Cheltuielile paginilor asociate AUR au crescut de aproape 20 de ori, se mai arată în studiu.
Ion Iordache, în topul PNL al cheltuielilor
PNL
”… Pagina liderului partidului nu este neapărat cea care cheltuie cel mai mult. În primele trei luni din 2024 cei mai mulți bani s-au cheltuit de către Sabin Sărmaș, deputat și candidat la Primăria Cluj Napoca. Pe locul doi se află pagina oficială PNL. Pe locul trei se află Mihai Coteț, consilier local la Pitești, urmat de Ion Iordache, senator”, precizează sursa menționată.
Pagina | Cheltuieli (RON) | Nr anunțuri plătite |
Sabin Sărmaș | 75.018 | 151 |
Partidul Naţional Liberal | 48.386 | 53 |
Mihai Coteț | 44.142 | 63 |
Ion Iordache | 42.463 | 382 |
Nicolae Ionel Ciucă | 37.667 | 29 |
Costel Alexe | 21.846 | 26 |
PNL Cluj | 13.956 | 42 |
Siegfried Muresan | 13.047 | 2 |
Ovidiu Cupșa | 12.654 | 31 |
PNL IASI | 12.646 | 26 |