Foaie verde, Mărioară. De la Gorj…

 

Fix și exact cum vă ziceam:
Expresul Craiova – Lugoj, cu mult înaintea drumului domnului Weber, Târgu Jiu – Deva, continuare a unui expres Craiova – Târgu Jiu.
Anunțul a fost făcut ieri de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, proiectarea Craiova – Lugoj a fost scoasă la licitație.
De aici, balamuc.
Hop și eu cu personalul, pentru Gorj nimic, ce ne facem, e necaz mare, uită România de noi.
Europa a uitat de multișor, de pe când închideam Fabrica de Sticlă și CPL-ul, doi mari exportatori.
Mai mișcă un pic ARTEGO și alții, dar subțire.
Deci, freamăt, zbucium, nemulțumit poporul…
Sincer, eu mă cam minunez.
Văd oameni îmbrăcați bine, aranjați, cu o casă frumoasă, unii și cu funcții, au, ce să mai, dar cam bubuie.
Bubuie de bubuiți ce sunt, avutul, banii, hainele și mașinile nu îi ajută în unele situații.
Ale naibii de delicate.
Creștinule, care vrei și poți să gândești, problema se pune așa:
Simplu.
Dureros de simplu.
Ce importanță economică ar determina o prioritizare a expresului Craiova – Deva în detrimentul Craiova – Lugoj?
Social, ce număr de locuitori ar deservi?
Oameni buni, să ne revenim.
Ce mai înseamnă economic Gorjul și, mai la nord, Valea Jiului?
Știm cu toții.
Ce număr de locuitori avem în în perimetrul respectiv, comparativ cu Craiova și/sau Drobeta Turnu Severin?
Ei, astea sunt elemente care contează în luarea unor decizii.
Cântăresc mult.
Sincer, eu m-am mirat că municipalitatea târgujiană a reușit să obțină investiții ale CNI pentru Casa de Cultură și cele două pasarele. Parcă și pasajul subteran pe sub calea ferată (9 mai), tot CNI.
Nu mă întrebați când încep lucrările efectiv, totul ține de București și urgențele de acolo.
Important e că documentele sunt semnate, parafate.
Știm ce am pățit cu stadionul, dar fiind hârtia/contractul au trebuit să finalizeze investiția.
Argumentez importanța reușitelor Primăriei Târgu Jiu.
Pentru că, și cel mai drogat politic personaj nu poate judeca altfel.
Consiliul Județean Gorj a încercat, de două ori, dacă nu mă înșel, să obțină reabilitarea Casei Tineretului (obiectiv care îi aparține) prin Compania Națională de Investiții.
Nimic.
Demers fără izbândă, se speră că în viitor va fi aprobat, ceea ce ar fi extraordinar.
Cât privește centura ocolitoare a Târgu Jiului, Dumnezeu cu mila.
Cumva se va finaliza și ea, firma Secol a câștigat lucrarea în urma unui proces.
După ce guvernul anterior mirosise ceva și a vrut să îi lase pe tușe.
Revenind la Craiova – Lugoj, să vedem ce înseamnă:
Legătură directă Constanța – București – Pitești – Craiova – Drobeta Turnu Severin (Dunăre) – Timișoara, pe autostrăzi și drumuri expres.
Legătură graniță de vest cu Portul Calafat.
Și multe, economic s-ar scrie în ceva timp.
Ne place sau nu, asta e situația.
A fost o vreme când minerii Gorjului au salvat de la îngheț sute de mii de români, poate chiar milioane, zone întregi din România, culmea, fără să le fie plătită marfa, să-i zic așa.
Ce au obținut șefii județului și liderii politici pentru asta?
În cel mai fericit caz câte o primă leșinată.
Nu drumuri, nu spitale, nu viitor pentru copiii celor ce încălzeau țara muncind prin ger.
Nimic.
O fabrică.
O companie adusă, să aibă odrasla omului unde munci, să nu-și lase mama și tatăl singuri la bătrânețe.
NIMIC!
Și-au căutat protecție politică, atât.
Drept e, nici oamenii nu au cerut.
Nu au privit dintr-un unghi perspectivele.
Iar azi…
Păcat, sub o anumită presiune județul ăsta putea avea multe.
În schimbul a ceea ce oferea.
Nu s-a vrut, nu ne-a dus capul.
Tristul adevăr.

– OPINIE –

 

Cu voia dumneavoastră, până data viitoare,

Aurel Măceșanu