România, nevoită să ia măsuri pentru reducerea importurilor de mașini second-hand

România și-a asumat, în timpul negocierilor pentru PNRR, măsuri ce vizează reducerea importurilor de mașini second-hand. Pe subiect, primul ministru Florin Cîțu a transmis că guvernul va adopta în perioada următoare un mecanism pentru „a-i demotiva” pe cei care aduc în țară automobile poluante.

 

Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România.

Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.

Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive. Asta cu taxele… eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe și m-am ținut de cuvânt. Mi s-a spus <<vei avea probleme cu banii la buget>>, <<nu vei putea să ții lucrurile în frâu>>… Ei, uitați-vă că am reușit. Și este al doilea an. Premieră în ultimii 30 de ani, nu am modificat nimic la codul fiscal, nu creștem taxe, ba, mai mult, am reușit un lucru în premieră, în ultimii 30 de ani – conformarea voluntară a crescut. Am arătat că atunci când păstrezi taxele și ai predictibilitate, oamenii plătesc taxe mai mult decât înainte. Deci gradul de conformare voluntară a crescut.

Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Uitați-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivație pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivați să-și ia o mașină nouă”, a declarat, la Digi 24, premierul. 

Articolul precedentPurtarea măștii nu va mai fi obligatorie. Ce alte măsuri de relaxare intră în vigoare
Articolul următorSărbătoare la Craiova: Întoarcere din infern. Artificii și suporteri pe străzi după promovarea FC U în Liga 1