Un comisar explică: Cum a fost furat gorjeanul, de la magazinul sătesc până în centrele comerciale

Gorjenii au fost păcăliți și înșelați la cumpărături, practică întâlnită de la magazinele sătești până în marile centre comerciale. Daniel Horcea, comisar-șef adjunct la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj a prezentat bilanțul activităților instituției pe anul 2019. Potrivit acestuia, în urma controalelor și acțiunilor efectuate au fost aplicate sancțiuni în valoare totală de 808.900 de lei, din care amenzi de 457.000 de lei reprezentând nereguli depistate în marile lanțuri de magazine.

Din practicile de înșelăciune constatate, exemplificăm: diferențe de gramaj între cantitatea netă a produsului și cea inscripționată pe etichetele aplicate de către vânzător, diferențe ce au rezultat din faptul că operatorul economic cântărea cu tot cu ambalaj produsul la care se aplica prețul, astfel consumatorul achita un preț final mai mare decât cel real, corespunzător cantității nete a produsului. Comercializarea de produse ce aveau înscrise pe ambalaje sintagma <<N.1 IN ITALY>>. Au fost solicitate documente doveditoare vânzătorului însă nu a fost prezentat niciun document privind această sintagmă. Comercializarea de legume sau fructe a căror țară de origine prezentată pe etichetele de la raft era diferită față de țara de origine reală, rezultată din documentele de proveniență. Prezentarea unor promoții referitoare la reduceri de preț însă din verificările efectuate la casa de marcat s-a constatat că acestea nu erau reale întrucât prețurile ce urmau a fi încasate erau prețuri întregi, fără reduceri, consumatorii achitând astfel un preț mai mare decât cel afișat”, a explicat reprezentantul Protecției Consumatorului.